Glassmosaikk - Mosaikk på netting eller med papirfront

1.1.07
Svømmebassenger

Av seniorforsker Arne Nesje, SINTEF. På oppdrag fra Norsk byggkeramikkforening;

Glass- og keramikkmosaikk har blitt et populært materiale de senere årene. De skiller seg noe ut fra vanlig keramikk både ved påføringsteknikk og anvendelsesområde. Bruksområdet for disse produktene er både tørre og våte rom, golv og vegger, benker, mm. Mosaikk er spesielt anvendelig der man skal lage kurver, buer og formasjoner. Brukserfaringer som Byggkeramikkforeningen har gjort samt egne utførte laboratorieforsøk viser at det finnes et stort spekter av kvaliteter av glassmosaikk. Spesielt i bassenger og våtrom med høy fuktbelastning skal man være meget påpasselig med produktvalg og måte mosaikken monteres på.

Last ned pdf'en for mer detaljer om temaet.