Om NBKF

Norsk Byggkeramikkforening (NBKF) er en bransjeforening for produsenter og leverandører av keramiske fliser, naturstein, lim- støpe- og fugemasser, våtromsprodukter, verktøy og andre tilhørende supplementsprodukter. NBKF har røtter tilbake til 1988 da aktiviteten startet opp som et prosjekt i forskingsstiftelsen SINTEF. Foreningen har fra da utviklet seg til et solid kompetantsenter som hele bransjen står bak. Foreningen driver forskning og utvikling gjennom et nært samarbeide med forskningsinstitusjoner som SINTEF og NTNU, arbeider med markeds og informasjonstiltak, driver med egen nettbasert kurs- og seminarvirksomhet samt bidrar med byggeteknisk råd- og veiledningsvirksomhet. Formålet er å synliggjøre riktig anvendelse av og økt kunnskap om bransjens produkter og løsninger.

NBKF administrasjon

Jorunn Tharaldsen
Admin. leder, trendforsker
Tlf: +47 92 20 57 43
e-post

Utviklingsprosjekter, økonomi, strategier og handlingsplaner

Geir Sørensen
Teknisk fagsjef
Tlf: +47 90596285

Teknisk rådgivning
Kursvirksomhet  for medlemmene og deres kunder

NBKFs styre

• Forskning og utredning
  • Undervisning
Medlemmer
Medlemmene er importører, produsenter og leverandører - i alt ca 40 bedrifter som står for ca 90% av omsetningen innen dette feltet i Norge.

Bærekraftsmerke