Ukens profil : Søren Brøndum Knudsen, fra Purus og Joti i BLS Norge

12.4.24

Ukens profil er en serie om «Byggkeramikkens rockestjerner»

Søren Brøndum Knudsen

Salgssjef Purus og Joti i BLS Norge

Kort fakta om Purus, BLS Norge|

Purus hovedproduktsegmenter inkluderer gulvsluk, gulvrenner, innomhus avløp, rustfri innredning og rustfritt sanitærutstyr.

Dems mest kjente produkt, som også er sterkest assosiert med merkevaren, er gulvsluket – et produkt som nå er en selvfølge i ethvert hjem. Historien med dems gulvsluk begynte allerede i 1945 ved Sjöbo Bruk, da de overtok Sjöbo gjuteri som først produserte rørkomponenter i støpejern.

Navnet Purus, betyr “rent” på latin.

Purus er idag en del av BLS Industries, et konsern innen VVS-bransjen, med all sin produksjon og utvikling i Sverige

Søren brenner for rørleggerfaget og menneskene i bransjen: "Det som er kult er bransjens evne til å overkomme stereotype utfordringer og fremme faglig stolthet og inkludering. Dette har ført til ventelister for rørleggerutdannelsen, og en økende andel kvinner i faget. I tillegg er ikke en ny preppet løype i skibakken i Trysil å forakte.
Min visjon er at ingen skal måtte stå på sluket i dusjen, og det slipper man jo ved å velge et designsluk fra Purus."

"I tiden fremover ligger vårt fokus på å fortsette samarbeidet tett med installatørene, å forstå og tilpasse oss etter deres skiftende behov. Dette innebærer en kontinuerlig utvikling i takt med norsk byggeskikk, hvor vi alltid sikter mot å være ledende innen innovasjon og design. En betydelig del av vår visjon er også å opprettholde og forbedre vårt klimaavtrykk gjennom bærekraftige tiltak, slik som implementeringen av solcellepaneler på vår fabrikk i Sverige. Vår forpliktelse til kortreiste produkter og lokal produksjon er mer enn bare et løfte; det er et vitnesbyrd om vår dedikasjon til miljøet.

Et av våre nyeste produkter er designsluket Purus Pro Premium som vi mener er et veldig godt resultat av, og vårt fokus på, tverrfaglig samarbeid. Sluket er utviklet for å gi en lettere installasjon for rørlegger, membranlegger og flislegger. I tillegg fremhever det flisen på baderommet på en annen måte enn gjort tidligere. Flisen operer som «rist», og kan justeres i lengden til hele dusjnisjens bredde. Denne innovasjonen er et eksempel på vår forpliktelse til kvalitet, sikkerhet og estetikk. "

Hvorfor medlem i NBKF?

"Å være et aktivt medlem i NBKF er for oss en naturlig forlengelse av vår filosofi om å alltid være der våre brukere er. Vi stiller kontinuerlig spørsmålet: "Hvordan kan vi gjøre hverdagen enklere for våre installatører?" Ved å lytte og samarbeide tett med fagfolk fra rørlegger-, membran-, og murerfaget, har vi utviklet løsninger som blant annet klemring av stål, som tilbyr en sikrere innfesting av membran rundt sluket – et tiltak som har blitt mottatt som "guds gave til membranleggeren." Vårt mål er å forene funksjonalitet under gulv med estetikk over gulv, og vi er alltid åpne for innspill som kan forbedre og innovere våre løsninger."