Alle som har vært aktive i NBKF kjenner den blide danske Allan som har vært i Alfix i 41 år.

Vi har lært Allan godt å kjenne, han har vært en sann Norges- og NBKFvenn. De siste årene har Allan sittet i NBKFs styre og er trolig den som har vært mest faglig oppdatert hva skjer på teknisk side i de tre skandinaviske landene. Når vi har lurt på noe faglig eller synpunkter om hva skjer i Danmark har det vært enkelt å ta en telefon eller sende en e-post til han . Allan rager ikke så høyt over bakken, men kunnskapsmessig er han et fyrtårn. Vi i NBKF håper å kunne bruke han videre. Jeg bruker å si at " det tar 40 år å bygge opp 40 -års kompetanse". Selv om Allan nå formelt er pensjonist , har vi mistanke om at han kan tenke seg å følge med bransjen. Vi takker for samarbeidet i NBKF og ønsker hans etterfølger, Frank Pingel lykke til i ny stilling. Med 25 år i Alfix vet også Frank hva han går til, og vi håper på de samme tette båndene som Allan skapte.

Alan Nielsen
Bilde: Allan Nielsen ( t.h) med sine Alfixkolleger har vært flittige bidragsytere i NBKFs faggrupper og på sosiale sammenkomster som her fra høstfagdagen på Holmen Fjordhotel i november

Motta NBKF Nyhetsbrev

NBKF sender ut flere ganger per år fagartikler og teknisk informasjon.

Her får du registrere deg for å få tilsendt nyhetsbrevet med teknisk informasjon